Stress gerelateerde klachten

Als je bewust, of onbewust, vaak en regelmatig onder stress staat ontstaan er vaak allerlei fysieke & mentale klachten, herken je je in onderstaande voorbeelden hiervan?

  • Veel piekeren
  • Je vaak onnodig zorgen maken
  • Demotivatie
  • Paniekaanvallen of angst voor zaken die je vroeger niet had
  • Prikkelbaarheid
  • Te veel drinken, blowen of eten
  • Je vaker ziek melden op je werk
  • Niet goed kunnen concentreren
  • Minder zin in sex
  • Oververmoeidheid
  • Slecht (in)slapen
  • Nek- en schouderklachten
  • Benauwdheid
  • Hoofdpijn
  • Rusteloosheid
  • Minder energie
  • Gewichtstoename
  • Maagpijn

Runningtherapie en stress

Door regelmatig te gaan hardlopen geef je jezelf de kans om heel veel stress klachten te verminderen of er zelfs helemaal vanaf te komen. De fysiologische processen die bij het rennen optreden zorgen ervoor dat je de spanning er letterlijk uit loopt. Het psychologische effect zorgt ervoor dat je beter kunt relativeren, dat er ruimte vrij komt in je hoofd. Minder starheid en angst, meer vrijheid en motivatie. Dit gebeurt niet van de één op de ander dag, een cursus Runningtherapie helpt jou met ervaringsdeskundige begeleiding om het rustig op te bouwen en er plezier in te gaan hebben. Het lopen moet je uiteraard zelf doen, maar de ervaring leert dat veel mensen wel gaan lopen, maar toch snel weer afhaken. Door te hard van stapel te lopen met blessures tot gevolg of door gebrek aan motivatie. RTDRV maakt het lopen leuk en op een verantwoorde manier kom je stap voor stap van je klachten af. Lees verder hoe het precies werkt.